Onze begeleiding van A tot Z

Nadat u al verschillende woningen "live" heeft bekeken, komt u op een dag de woning van uw dromen tegen. Dit is HET moment om ons in te schakelen. Wij gaan met u mee voor een tweede bezichtiging en kijken kritisch naar de bouwkundige en onderhoudsstaat van de woning. Verder doen we ondermeer onderzoek naar eventuele bodemverontreiniging, juridische zaken als "recht van overpad" en aanschijvingen bij de gemeente.

Tenslotte bepalen we de waarde van de woning. Na overleg met u gaan we de onderhandelingen in. En reken er maar op dat wij voor u het onderste uit de kan zullen halen, want zoals u weet; uw verdiensten zijn onze verdiensten! Wij houden u van iedere stap op de hoogte en zelfs als er een dagje geen nieuws is, krijgt u dat van ons te horen. Als gecertificeerd makelaar weten wij waar we rekening mee moeten houden in het hele proces en weten we welke voorwaarden we moeten stellen.

Als we uiteindelijk met de verkopende partij een deal hebben kunnen sluiten, zal er een koopovereenkomst worden opgemaakt. Termijnen van ontbindende voorwaarden (bijvoorbeeld ten aanzien van de financiering) worden nauwlettend in de gaten gehouden en zo nodig verlengd. Met de notaris wordt vervolgens een datum en tijdstop afgesproken om de werkelijke sleuteloverdracht te regelen. Van te voren krijgt u de concept leveringsakte en afrekennota toegestuurd. Wij verzoeken de notaris ons ook een exemplaar te sturen en kijken deze kritisch na. Op de afgesproken dag tekent u bij de notaris, uiteraard vergezeld van onze aankoopmakelaar, de definitieve akte van levering en vaak ook de hypotheekakte. U ontvangt de sleutels en...... gefeliciteerd, u bent eigenaar!